4.INVATAREA PRIN COOPERARE

Invatarea prin cooperarereprezinta folosirea grupurilor mici in scopuri instructionale, astfelincat- lucrand impreuna- elevii isi maximizeaza atata propria invatare, cat si pe a celorlalti colegi.Printr-o astfel de organizare a situatiilor de invatare, elevii depind intr-un mod pozitiv unii dealtii, iar aceasta interdependenta pozitiva ii conduce la devotament fata de grup.Alte elemente esentiale in invatarea prin cooperare sunt:

responsabilitatea individuala

interactiunea stimulatoare

deprinderi si competente interpersonal

constientizarea si evaluareamodului in care functioneaza grupul de lucru.

Atunci cand se realizeaza invatarea prin cooperare in mod regulat, elevii, din “singuratici careinvata”, pot deveni “colegi care invata impreuna”, atingand niveluri ale competentei academice incadrul grupului si ca membri ai echipelor.Grupurile de invatare prin cooperare se concentreaza asupra maximizarii succesuluiacademic al tuturor membrilor grupului. Normele grupului trebuie stabilite ca o problema a :

responsabilitatii grupului;

capacitatii de reactie la ceilalti;

cooperarii;

luarii deciziilor prin consens

rezolvarii de probleme;

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s