2.METODA CIORCHINELUI SI 3.METODA “STIU/VREAU SA STIU/AM INVATAT”

Este o metodă didactică, utilizată individual sau în grup, care constă în evidenţierea de către elevia legăturilor dintre idei, pe baza găsirii altor sensuri ale acestora şi a relevării unor noi asociaţii.

ETAPE:1. Scrierea unui cuvânt/ a unei propoziţii – nucleu;

2. Găsirea unor cuvinte/ sintagme în legătură cu termenul pus în discuţie (noţiuni generale);

3. Trasarea unor linii de la cuvânt/ propoziţie – nucleu către cuvintele/ sintagmele noi;

4. Completarea schemei până la exprimarea timpului

A adoua metoda se bazează pe cunoaştere şi experienţele anterioare ale elevilor, pe care le vor lega denoile informaţii ce trebuie învăţate.

ETAPE:•

Listarea cunoştinţelor anterioaredespre tema propusă;

•Construirea tabelului (învăţător);

•Completarea primei coloane;

•Elaborarea întrebărilor şi completarea coloanei a doua;

•Citirea textului;

•Completarea ultimei coloane cu răspunsuri la întrebările din a doua coloană, lacare se adaugă noile informaţii;

•Compararea informaţiilor noi cu cele anterioare;

•Reflecţii în perechi/cu întreaga clasă.

Leave a comment