Planificarea lectiei

  1. Tema :Imaginatie
  2. Obiective:

-sa defineasca

-sa caracterizeze principalele forme ale imaginatiei

-sa diferentieze formelei maginatiei

-sa identifice caracteristicile procedeelor imaginatiei

-sa asocieze imaginatia cu alte procese psihice

3.Desfășurarea activităților (scenariu)

Activitatea 1- sa defineasca

Metoda: lotus

Resurse (material necesare):tabla , marker

Timp: 10 min

Descriere- pe table se va scrie cuvantul-cheie si anume “imaginatie” incadrat intr-o sfera , profesorul va cere apoi copiilor sa isi spuna parerea cu privire la ce considera ei ca reprezinta imaginatia incadrand si parerile lor in sfere , in final sfera principala imaginative va avea alte ramuri care vor contine definitiile date de copii , toate definitiile vor fi reduse la una singura elevii partciand impreuna cu profesorul la realizarea ei.

 

Activitatea 2-să caracterizeze principalele functii ale imaginaţiei

Metoda:studiul de caz

Resurse (material necesare):foi care prezinta cele 3 functii

Timp: 10 minute

Descriere: trei elevi vor primi cate o foaie in care sunt prezentate cele 3 functii ei vor fi solicitati sa isi aleaga o functie sis a o prezinte colegilor lui impreuna cu un exemplu

 

Activitatea 3- sa diferentieze formele imaginatiei

Metoda: video

Resurse (materialenecesare):pc ,filmulete

Timp: 10

Descriere: explicarea formelor imaginatiei apoi prezentarea unor scurte filmulete care prezinta si alte lucruri interesante despre acestea

 

Activitatea4-sa identifice caracteristicile procedeelor imaginatiei

Metoda:prezentarea imaginilor

Resurse (material necesare):imagini in care se folosesc procedeele

Timp: 5 min

Descriere:vor fi prezentate imagini care vor ajuta la identificarea specificului fiecarui procedeu elevii observand prin exemplele date cu ajutorul imaginilor caracteristicile fiecarui procedeu

 

Activitatea5-sa asocieze cu alte procese psihice

Metoda:brainstorming

Resurse (material necesare): creion , hartie

Timp: 15

Descriere: in prima etapa elevii vor fi impartiti in grupuri egale (28 de elevi impartiti in 7 grupe a cate 4) , in a doua etapa ei vor fi solicitati sa scrie pe o hartie cum considera ei ca imaginatia interactioneaza cu celelalte procese psihice , activitatea de brainstorming va tine 8 minute in celelalte 7 minute avand loc discutiile .

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s